27 Mayıs 2010 Perşembe

EVDE TAVUK BULYON HEM DE SAĞLIKLI




Hemen hemen her yemeğe tavuk veya et suyu koyduğumuzda lezzetinin farklı boyutlara ulaştığını hepimiz biliriz. Ama kimi zaman evde malzemeleri bulamamak, kimi zaman üşengeçlik yüzünden herkesin bulyonlara yöneldiğini biliyorum. Kesinlikle ve kesinlikle sağlıklı olmadığı için evime asla sokmayacağım şeyler listesinin başında çünkü hazır bulyonların içinde MSG (monosodyumglutamat E 621) adlı ve çeşni arttırıcı özelliği bulunan katkı maddesi bulunmakta.MSG özellikle küçük çocuklar ve hamileler için son derece zararlı. Benim mantığıma göre içinde katkı maddesi varsa mümkün olduğunca kullanmamak en doğrusu. Ama kendi başıma bu lezzetleri evde yakalayabileceğim inancındayım.Bir sürü denemeden sonra en güzel evde tavuk tableti yapmanın yolunu buldum. Yapıp soğuttuktan sonra buz torbalarına dolduruyorum.Her bir poşet donduğunda 18 adet tavuk suyu tabletimiz oluyor. Buz kalıbına koyduğumda buzluk kokusu çekmişti. Ancak buz torbaları süper oldu.

Aynı şekilde et suyunu da hazırlayıp bu şekilde kullanıma hazır hale getirebilirsiniz. Ben et fazla sevmediğim için yapmıyorum.

Öncelikle tavuk etinin kemikli olmasını tercih ediyorum, kemikteki minerallerden de faydalanalım değil mi? Ayrıca ben tavuğu da organik alıyorum. Kesinlikle lezzetin farkını göreceksiniz...


Tarife gelince;


Malzemeler:

1 adet kemikli tavuk göğsü
1 adet tavuk butu
1 adet orta boy kuru soğan
1 adet iri havuç
1 adet orta boy pırasa
2 adet kereviz sapı
5 sap maydanoz ( maydonoz ayıklarken saplarını atmayıp buzlukta sakladıklarımı kullanıyorum)
1 adet defne yaprağı
1 tatlı kaşığı karabiber tanesi



Tavuk parçalarını yıkayıp derin bir tencereye yerleştirin. Sebzeleri yıkayın, soyun ve irice parçalara bölün. Tavukların üzerine sebzeleri ve baharatları koyun. Üzerine 2 lt. suyu ekleyin. Su kaynayana kadar orta ateşte, daha sonra kısık ateşte 90 dakika, tencerenin kapağı kapalı olarak pişirin.

Soğuduktan sonra ince bir süzgeçten geçirip poşetlere doldurun. Yaklaşık 5-7 poşeti dolduracak kadar tavuk suyunuz hazır. her poşette 18 tane olduğunu düşünürsek uzun süre yetiyor. Ancak bulyonlar kadar yoğun olmadığı için yemeklerinize birden fazla kullanmanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder